Polityka samochodowa w PLK
Sekcja Zawodowa Infrastruktury Kolejowej NSZZ „Solidarność” wystąpiła do Zarządu PLK z wnioskiem o odstąpienie od stosowania zasady udziału finansowego Użytkownika w likwidacji szkody komunikacyjnej spowodowanej przez Użytkownika i uznanej za zawinioną poprzez wykreślenie § 37 ust. 3,4,5 z obowiązującej „Polityki Samochodowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A”.
W uzasadnieniu Związek podał, że pracownicy, którzy otrzymali samochód, jako narzędzie pracy, mają znacznie większy zakres obowiązków niż inni pracownicy na tym samym stanowisku bez prawa kierowania samochodem służbowym. To oni ponoszą odpowiedzialność za mienie Spółki, a przede wszystkim za zdrowie i życie współpracowników oraz uczestników ruchu drogowego. Dodatkowo narażeni są na inne czynniki zewnętrzne mogące wpływać na ocenę uznania szkody komunikacyjnej za zawinioną i obciążeni „karą finansową w formie kosztów udziału własnego przy likwidacji szkody”.
W uzasadnieniu Związek podał, że pracownicy, którzy otrzymali samochód, jako narzędzie pracy, mają znacznie większy zakres obowiązków niż inni pracownicy na tym samym stanowisku bez prawa kierowania samochodem służbowym. To oni ponoszą odpowiedzialność za mienie Spółki, a przede wszystkim za zdrowie i życie współpracowników oraz uczestników ruchu drogowego. Dodatkowo narażeni są na inne czynniki zewnętrzne mogące wpływać na ocenę uznania szkody komunikacyjnej za zawinioną i obciążeni „karą finansową w formie kosztów udziału własnego przy likwidacji szkody”.
Redaktor | 5/7/2025